1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Nova PMU & Laser Clinic (hierna: Nova) en een cliënt, voor zover er niet uitdrukkelijk en schriftelijk van deze voorwaarden is afgeweken.
2. Inspanningen Nova
Nova zal alle behandelingen naar beste inzicht, vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uitvoeren, gebaseerd op de op dat moment bekende stand van de wetenschap. Nova zal de cliënt, waar redelijkerwijs mogelijk, informeren over eventuele financiële consequenties van wijzigingen of aanvullingen van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt dient verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk één werkdag voorafgaand aan de afspraak, aan Nova te melden. Wanneer de cliënt dit niet of niet tijdig doet, mag Nova het volledige bedrag van de geplande behandeling in rekening brengen. Indien de cliënt meer dan 5 minuten te laat arriveert, mag Nova de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het volledige bedrag berekenen. Nova zal op haar beurt ook verhindering zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk één werkdag voor de afspraak, aan de cliënt melden. Beide partijen zijn niet verplicht zich aan deze bepalingen te houden in geval van overmacht. Onder overmacht vallen onder andere werkstakingen en andere omstandigheden die buiten de macht van Nova liggen.
4. Betaling
Nova vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten duidelijk zichtbaar in de salon en/of op de website. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Prijswijzigingen worden minimaal 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk kenbaar gemaakt. Aanbiedingen in advertenties gelden alleen binnen de aangegeven looptijd of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient de betaling direct na afloop van de behandeling te voldoen, bij voorkeur via pinbetaling. Betaling in termijnen is niet mogelijk.
5. Persoonsgegevens & privacy
Voor de eerste behandeling verstrekt de cliënt alle gegevens die Nova nodig heeft om de behandeling zorgvuldig uit te voeren. Deze gegevens worden bewaard in een klantendossier en vertrouwelijk behandeld. Nova verstrekt geen persoonsgegevens aan derden zonder schriftelijke toestemming van de cliënt.
6. Geheimhouding
Nova is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die tijdens een behandeling door de cliënt wordt gedeeld. Informatie geldt als vertrouwelijk wanneer dit door de cliënt is aangegeven of wanneer dit uit de aard van de informatie blijkt. De geheimhouding vervalt uitsluitend indien Nova wettelijk verplicht is bepaalde informatie te verstrekken aan derden.
7. Aansprakelijkheid
Nova is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat Nova is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige informatie over medische aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of leefgewoonten. Nova is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die door de cliënt zijn meegenomen naar de salon.
8. Garantie
Nova geeft de cliënt 7 dagen garantie op behandelingen en producten, mits de nazorgadviezen zorgvuldig zijn opgevolgd.
De garantie vervalt indien:
De cliënt de behandeling elders heeft laten corrigeren of bijwerken.
De cliënt de nazorginstructies van Nova niet heeft opgevolgd.
De cliënt producten heeft gebruikt die niet door Nova zijn geadviseerd.
De cliënt medische hulp heeft nagelaten te zoeken na een advies daartoe.
De cliënt jonger is dan 18 jaar, zonder schriftelijke toestemming van een ouder/verzorger.
9. Beschadiging en diefstal
Nova behoudt zich het recht voor om schadevergoeding te eisen van de cliënt bij beschadiging van meubilair, apparatuur of producten. Diefstal of vernieling wordt altijd gemeld bij de politie.
10. Klachten
Klachten over behandelingen of producten dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vijf werkdagen na ontdekking, schriftelijk of mondeling te worden gemeld bij Nova. Nova zal binnen vijf werkdagen een inhoudelijke reactie geven. Wanneer de klacht gegrond blijkt, zal Nova de behandeling kosteloos opnieuw uitvoeren, tenzij dit aantoonbaar zinloos is geworden. Indien partijen niet tot overeenstemming komen, kan de klacht worden voorgelegd aan een mediator of, indien nodig, aan de bevoegde rechter.
11. Foto’s en promotie
Tijdens of na de behandeling kan Nova foto’s maken van het resultaat voor promotionele doeleinden. Dit gebeurt uitsluitend met toestemming van de cliënt. De foto’s blijven eigendom van Nova en mogen worden gebruikt voor marketingdoeleinden, tenzij de cliënt hier schriftelijk bezwaar tegen maakt.
12. Behoorlijk gedrag
De cliënt dient zich in de salon te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Bij herhaaldelijk ongepast gedrag heeft Nova het recht de cliënt verdere toegang tot de salon te ontzeggen, met opgave van redenen.
13. Roken
In de salon van Nova PMU & Laser Clinic is roken niet toegestaan.
14. Recht
Op alle overeenkomsten tussen Nova PMU & Laser Clinic en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing.
15. Leeftijd
De minimale leeftijd voor behandelingen bij Nova is 18 jaar. Behandelingen bij minderjarigen kunnen enkel plaatsvinden met schriftelijke toestemming van een ouder of voogd.


